PAK CHOI Z ORZECHAMI WŁOSKIMI (2 PORCJE)

Pak choi to kapusta, która może nie jest tak popularna jak ta spotykana na co dzień w sklepie, ale zdecydowanie warto włączyć ją do menu. Jest doskonałym źródłem wit. C, wit. A, wit. K1. Dodatkowo zawiera wapń, magnez i mangan. Posiada korzystne fitoskładniki, które pomagają walczyć z przewlekłymi stanami zapalnymi i dodatkowe składniki odżywcze, które działają przeciwzapalnie. Wspiera prawidłową pracę układu odpornościowego, poprawia koncentrację, wpływa na prawidłowe procesy krzepnięcia krwi i wykazuje działanie antynowotworowe.

Przepis:

Na rozgrzanej patelni rozpuść łyżkę oleju kokosowego i dodaj pokrojony w plasterki czosnek, niech się delikatnie zrumieni. Rób to na bardzo małym ogniu, bo czosnek ma tendencje do szybkiego przypalania. Teraz usuń czosnek z patelni, a do pozostałego oleju dodaj 2 łyżki octu balsamicznego, łyżkę miodu i odrobinę soku z cytryny. Proporcje tak naprawdę zależą od indywidualnych upodobań, więc jeśli wolisz bardziej wytrawny smak potraw – dodaj octu balsamicznego, a jeśli słodycz, zwiększ ilość miodu. Kiedy całość się połączy dorzuć garść włoskich orzechów i potrzymaj 2-3 minuty na niedużym ogniu. Najlepiej posiekać je na większe kawałki, wtedy będą pięknie prezentować się na talerzu. Teraz dorzuć już tylko pokrojone na duże kawałki liście pak choi. Delikatnie je wymieszaj, aż liście zaczną więdnąć. Dopraw zmielonym czarnym pieprzem i solą morską. Przełóż na duży talerz i gotowe!

PAK CHOI Z ORZECHAMI WŁOSKIMI

Produkty wykorzystane w przepisie