MAKARON KONJAC W SOSIE Z MASŁEM ORZECHOWYM

Egzotyczny, pachnący masłem orzechowym i przyprawami, idealny na kolację z przyjaciółmi. Masło orzechowe w połączeniu z mleczkiem kokosowym tworzą aksamitny sos, który otula makaron.  Makaron konjac na bazie którego powstaje danie, nie ma cukru, tłuszczu, glutenu ani soli. Ma za to dużo błonnika rozpuszczalnego w wodzie oraz  doskonale wchłania aromat przypraw i dodatków. Orzechy nerkowca, imbir, chili i limonka nadają całości prawdziwej głębi smaku. Jeśli użyjecie dobrej jakości masła orzechowego, zaserwujecie swoim najbliższym bardzo apetyczny, zdrowy posiłek.

 

BĘDZIECIE POTRZEBOWAĆ

Sos:

  • cebula – 1 mała
  • por – kawałek, ok. 40-50 g
  • czosnek – 2 ząbki 
  • imbir, korzeń – ok. 3 cm
  • papryczka chili – kawałek
  • mleczko kokosowe – 1/2 puszki 
  • koncentrat pomidorowy – 2 łyżeczki 
  • masło orzechowe  – 2 czubate łyżki 
  • pasta tahini 1 łyżka  
  • syrop klonowy lub miód – 1 łyżka 
  • sos sojowy – 1 łyżka 
  • limonka – sok z połowy 
  • masło klarowane lub olej kokosowy do smażenia
  • sól, najlepiej nieoczyszczona
  • szczypiorek do posypania
  • można użyć także zrumienionego sezamu

 

PRZYGOTOWANIE

  1. Orzechy nerkowca podprażcie na suchej patelni i odłóżcie na bok. Mogą być posiekane, albo w całości – jak wolicie!
  2. Marchewkę pokrójcie w cienkie słupki i podsmażcie na maśle klarowanym lub oleju kokosowym.
  3. Po 3-4 minutach dodajcie do marchewki pokrojone w plastry pieczarki i smażcie jeszcze chwilę. Zestawcie na bok. 
  4. Czas na sos. Cebulę pokrójcie w półkrążki, a por w talarki. Wrzućcie na rozgrzane masło klarowane lub olej kokosowy, by się poddusiły. Następnie dodajcie przeciśnięty przez praskę czosnek, starty na tarce korzeń imbiru i posiekaną drobno papryczkę chili – bez pestek (można wykorzystać suszone chili). Ilość chili – taka jaką lubicie! Całość smażcie dosłownie 2-3 minuty.
  5. Dolejcie mleczko kokosowe, dodajcie koncentrat pomidorowy i chwilkę podsmażcie.
  6. Czas na 2 czubate łyżki masła orzechowego i tahini, sos sojowy i syrop klonowy – po łyżce. Ilość soli według uznania. Dodajcie sok z połowy limonki i dobrze wymieszajcie. Sos gotowy!
  7. Teraz dorzućcie do sosu przesmażone wcześniej warzywa, a jako ostatnie podprażone nerkowce. Kilka sztuk zostawcie do posypania całości na talerzu. Sos gotujcie jeszcze kilka minut.
  8. W tym czasie przygotujcie makaron. Wystarczy wypłukać go na sicie pod ciepłą wodą i dobrze odsączyć.
  9. Wrzućcie makaron do sosu i delikatnie wymieszajcie. Niech gotują się razem przez kolejne 2-3 minuty. 
  10. Możecie przekładać na talerz! Na wierzch posypać orzechami nerkowca, posiekanym szczypiorkiem lub/i prażonym, najlepiej niełuskanym sezamem. Gotowe! Absolutnie wyśmienite i bardzo zdrowe!

MAKARON KONJAC W SOSIE Z MASŁEM ORZECHOWYM 1

NASZE WSKAZÓWKI

  • Mleczko kokosowe ma tendencję do rozwarstwiania się, dlatego przed użyciem dobrze wstrząśnijcie puszką. 

Produkty wykorzystane w przepisie